Tele2 logo Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
Otsing Created with sketchtool.
Vajad abi?
Otsing Created with sketchtool.

Ruuterite haldus iseteeninduses

Alates 21.06.2022 saavad erakliendid Tele2 iseteeninduses oma ruuterit ja võrku hallata. 

Kui sul on Tele2 interneti püsiühendus, uuemat sorti ruuter ja iseteeninduse admin õigused, siis logides sisse iseteenindusse, saad kõike lähemalt uudistada vahelehel „Ruuter“. Pane tähele, et püsineti kasutajana saad iseteenindusse sisse logida hetkel veel ainult juhul, kui sul on kasutusel ka mõni Tele2 mobiilne teenus. 

Ruuterite vaates näed oma seadme mudelit, seerianumbrit ja olekut ning saad ruuterit taaskäivitada. Kui sama numbriga on seotud mitu seadet, siis on sul võimalus nende vahel valida. Et seadete eristamine oleks võimalikult lihtne, saab ruuterile lisada isikupärase nime.

Seadmeinfo all saad hallata oma võrku või selle hoopiski välja lülitada. Võimalik on näha oma WiFi võrgu nime, parooli ja kanalit, MAC aadressi, võrgu staatust ning turvaastet. Soovi korral saad ka oma WiFi võrgule uue parooli määrata.

 

Järgmisena on plaanis...

  • Luua sama võimalus ka äriklientidele
  • Luua võimekus, et saaksid lisaks jälgida, millised seadmed sinu internetivõrku ühendunud on ning soovi korral neid võrgust eemaldada.
  • Luua võimekus määrata oma WiFi võrgule nime ja muuta WiFi kanalit.
  • Tuua iseteenindusse võimalus hallata ka mobiilse interneti ruutereid.

 

Korduma kippuvad küsimused

1. Logisin iseteenindusse sisse, aga ei näe enda ruuterit.

Enda ruuteri nägemiseks peab Sul kasutusel olema Tele2 püsiinternet ning vähemalt üks toetatud ruuteri mudelist: MikroTik-hAP ac, MikroTik-hAP ac², MikroTik-RB4011, MikroTik_hAPac3. Hetkel on lahendus saadaval ainult eraklientidele.

Tegeleme pidevalt selle nimel edasi, et iseteeninduse ruuterite haldusesse jõuaksid ka teised Tele2 poolt müüdavad ruuterite mudelid ja äriklientide ruuterid.

2. Ma kasutan Tele2 internetti, aga ma ei näe enda ruuterit.

Tele2 püsiinterneti teenuse puhul on toetatud järgmised ruuterite mudelid, mida hetkel iseteeninduses näeb: MikroTik-hAP ac, MikroTik-hAP ac², MikroTik-RB4011, MikroTik_hAPac3. Mobiilse interneti ruutereid ja ärikliendi ruutereid hetkel veel iseteeninduses ei näe. Juhul, kui Sul juba hetkel on kasutusel Tele2 püsinett ning toetatud ruuter, siis võib olla, et Sul puuduvad iseteeninduses admin õigused. 

3. Miks peaksin ma vahetama oma vana ruuteri uue Tele2 ruuteri vastu?

Vana ruuter (enam kui 3 aastat vana) tasub uue vahetada, et Sinuni jõuaks parim interneti kvaliteet. Lisaks annab see Sulle kindlus, et ruuteril on kogu aeg viimane tarkvara ning uuendused jõuavad ka tulevikus Sinuni. Nii võid olla kindel oma ühenduse turvalisuses. Samuti jõuavad ühel hetkel kõik uuemad Tele2 poolt müüdavad ruuterid ka iseteeninduse haldusesse.

4. Minu ruuter on töökorras ja wifi sisse lülitatud, aga internet on väga aeglane / aga ühendus katkeb?

Aeglase Internetiühenduse võib põhjustada mitu tegurit:

  • Vananenud seadmed - Probleem võib seisneda selles, et mitmed vanema generatsiooni ruutereid ei suuda edastada tänapäevaseid interneti kiirusi. Kui Sinu seade on juba üle 3 aasta vana, tasub kaaluda ka ruuteri väljavahetamist.
  • Ruuteri asukoht - WiFi levimisele ja kvaliteedile avaldab olulist mõju ka ruuteri asukoht. Ruuterit ei ole hea paigaldada näiteks kappi, teleri taha, nõrkvoolu kilpi, mõnda olmeruumi jne. Ka teiste elektroonikaseadmete taha paigutamine pole parim mõte, sest kõik sellised seadmed mõjutavad WiFi levimist. Ruuter ei tohiks paikneda ka kõlarite peal ja/või taga või mikrolaineahju läheduses.
  • Teised WiFi võrgud - Lisaks ruuteri asendile ja asukohale tuleks üle vaadata teised WiFi-võrgud, mis konkreetses korteris või elamus levivad. Mida tugevam on kellegi teise WiFi, mis levib kliendi kasutatavas WiFi levialas, seda suurem võimalus on ka murede tekkeks, nagu ühenduse katkemine ja aeglane kiirus. Laadides enda telefoni WiFi Analyzer äpi, saab sellega kodus ringi liikuda ning kontrollida kui hea on levi erinevates ruumides, kui palju on teisi võrke ja millistel kanalitel need levivad. Selle põhjal saab siis juba teha vastavad muudatused nii seadme asukoha, asendi kui WiFi kanali vaates. Kui siiski selgub, et WiFi lihtsalt ei levi kõikidesse ruumidesse, tuleb kasutusele võtta lisaseadmed.
  • Kodune kaabeldus - Esmalt tasuks kodus üle kontrollida, et sisevõrgus paiknev kaabel oleks korralik ning et kaabel pole silmnähtavalt muljutud või katki. Juhul kui võrgukaabel on vigastatud, muljutud või murtud terava nurga alla (90 kraadi), võivad tekkida kiiruseprobleemid või ühenduse katkemised, sest kõik kaabli sooned ei pruugi enam töötada.